طراحي سايت و سئو طراحي سايت و سئو .

طراحي سايت و سئو

۱۰ تا از ويژگي هاي يك سايت شركتي كه بايد رعايت شوند

يك وبسايت شركتي مناسب و حرفه اي داراي ويژگي هاي بسيار مناسبي مي باشد كه مي تواند خود را جزو بهترين ها در حوزه فعاليت خود قرار دهند. به طور كلي هر يك از آن ها ويژگي هاي مربوط به برتر بودن را دارا هستند. نرخ تبديلي بازديدكننده به مشتري خوبي دارد و با اين وجود تعداد زيادي از كسب و كارها تلاش مي كنند تا در ليست بهترين ها قرار گيرند. ما در اين قسمت سعي نموديم تا از ويژگي هاي يك سايت شركتي كه بايد رعايت شوند را بيان و بررسي كنيم تا طراحي سايت فروشگاهي و شركتي مناسب داشته باشيد. 

به عبارتي مي توان بيان نمود كه تمامي وبسايت به دنبال بهترين بودن مي باشند اما از نيروي متخصص استفاده نمي كنند و يا داراي دانش كافي نمي باشند. اين موضوع باعث مي شود تا آنچنان بازدهي به همراه نداشته باشند. مواردي كه در پايين بيان مي نماييم مي تواند يكي از بهترين راهنما براي شما باشد تا بتوانيد به موفقيت دست يابيد. سايت هاي شركتي داراي اهميت بسيار زيادي مي باشند كه در صورت عملكرد درست و روند مناسبي كه براي آن صورت مي گيرد مي تواند به موفقيت زيادي دست يابند.

در نسل كنوني طراحي وبسايت يك امر الزامي است اما از آن مهم تر حضور موثر و پرقدرت مي باشد كه با هر شرايطي ايجاد نمي شود. شما در صورتي كه بتوانيد به يك وبسايت درست دست يابيد كسب و كار خود را پيش مي بريد. ويژگي هاي يك وبسايت شركتي نيز همينطور است و بايد تحت نظر يك شرايط ايده آل پيش رود تا بتوانيد به اهداف مدنظر خود دست يابيد.

سرفصل هاي اصلي مقاله 

ويژگي هاي مهم يك وبسايت شركتي موفق
زماني كه خود را جاي مشتريان قرار مي دهيد مي توانيد از خواسته و انتظارات آن ها درك مناسبي داشته باشيد. در اين صورت مي توانيد سايتي طراحي نماييد كه اين خصوصيات در آن ديده شود و به نوعي مشتريان به شما جذب شوند. خيلي اوقات كارهاي كوچكي است كه مي تواند به شما كمك كند تا جزو بهترين ها قرار گيريد.

اگر بتوانيد از وبسايت خود استفاده به بهترين شكل استفاده نماييد در كسب نتيجه بسيار موثر بوده و مي تواند به بهترين شكل شركت شما را زنده نگه دارد. بازديدكنندگان نيز انتظار و ديد بهترين نسبت به كسب و كار شما به دست خواهند آورد. در اين بخش سعي نموديم تا مهم ترين ويژگي هاي مربوط به سايت شركتي را براي شما بيان نماييم.

ويژگي هاي مهم يك وبسايت شركتي موفق
اطلاعات مهم مربوط به تجارت
هنگام ايجاد يك وبسايت شركتي، بسيار مهم است كه اطمينان حاصل شود كه تمامي اطلاعات مهم در مورد كسب و كار گنجانده شده است. مهم است كه مسيرها و مشخصات تماس را درج نماييد، در اين صورت مي توانيد به روش هاي دسترسي به شما را براي آن ها روشن كنيد.

هر كسب و كاري داراي نيازهاي متفاوتي است كه مي تواند براي شما نيز ويژگي هاي جديدي آفريند. مطمئن شويد كه سايت شما اطلاعاتي ارائه مي كند مشتريان درخواست دارند و براي كسب و كار شما لازم است. همان چيزي كه مردم به دنبال آن هستند. مشخصات ارائه شده در وبسايت شركتي بايد بسيار مختصر باشند. اطلاعات بايد به صورت كامل و تمامي موارد لازم اما در قالب مختصر بيان شود.

اطلاعات تماس
راه هاي ارتباطي در اين زمانه بسيار متنوع بوده و هر يك مي تواند در جاي خود مناسب باشد. براي اين بتوانيد بهترين راه را انتخاب نماييد بايد به مخاطبان خود توجه كنيد. تمامي راه هاي ارتباطي كه براي مخاطبان آسان و كاربردي تر بوده گزينه مناسبتري مي باشد. در اين صورت مي توانند مخاطبان با شما ارتباط و تعامل بيشتري برقرار كنند. اين اطلاعات را به عنوان عكس نداشته باشيد، تا در اين صورت بتوانند به راحتي مخاطبان آن را كپي و يا با كليك كردن بر روي آن ارتباط را برقرار كنند.

پيمايش آسان
زماني كه سايتي با كيفيت راه اندازي مي كنيد اما در آن كاربران ديده نمي شود به عبارتي كاملاً بي فايده بودن و آنچه كه نياز است پيدا نمي شود. استفاده از وبسايت را تا حد امكان آسان كنيد. تصور كنيد كه سطح پايين ترين كاربران مدنظر را در ذهن خود تداعي نماييد و با توجه به دانش وي به طراحي بپردازيد.

در اين باب فكر كنيد تا در نتيجه شكل طراحي را رسم كنيد. صورتي كه آن ها بتوانند به صفحات مختلف مراجعه كنند و از حالت پيچيدگي به دور باشد. در اين صورت مي توانيد شرايط ايده آلي را براي آن فراهم نماييد.

امنيت
در كنار تمامي مواردي كه در اين جا بيان نموديم موضوع اهميت از ويژگي هاي مهم يك سايت شركتي كه بايد در زمان فروش محصول رعايت شود. اگر تصميم به فروش آنلاين كالا داريد، اين احتمال وجود دارد كه سايت شما و خريداران شما مورد هدف هكرها قرار گيرد. بنابراين مهم است كه در شرايط امنيتي نيز يك سري نكات لازم را رعايت نماييم.

به عنوان مثال تهيه يك گواهي ssl به منظور افزايش ايمني بسيار مهم بوده و مي تواند يك نكته بسيار مثبت باشد. در اين صورت مي توانيد مكالمه بين شما و خريداران به شكل رمزگذاري شده قرار دهيد.

ادغام با رسانه هاي اجتماعي
در حال حاضر برنامه هاي مربوط به شبكه هاي اجتماعي زيادي در جهان فعال مي باشند پلتفرم هاي اجتماعي زيادي وجود دارند كه مي توانيد به وبسايت خود پيوند دهيد، از فيس بوك، لينكدين، اينستاگرام، واتس آپ و… مي توان نام برد. در اين رسانه ها به راحتي مي توانيد در حوزه بازاريابي كمك بگيريد.

ميزان بازدهي كه از آن دريافت مي كنيد به مراتب از روش هاي قديمي بسيار موثرتر بوده و مي تواند كارايي بالايي داشته باشد. كسب و كارتان را با استفاده از رسانه هاي اجتماعي براي شما آسان تر مي كنند. پيوند بين اين پلتفرم و وبسايت شما يك راه عالي بوده و باعث افزايش سئو مي شود. رسانه هاي اجتماعي اينجا هستند تا به شما كمك كنند كه مسير موفقيت را كوتاه تر نماييد. بهره بردن از شبكه هاي اجتماعي، ويژگي هاي يك سايت شركتي را به نوعي تكميل مي كند. 

ريسپانسيو بودن وبسايت
موبايل هاي جديد از كارايي هاي قديمي و ساده فاصله گرفتند و قابليت هاي بسيار بالايي دارند. به راحتي در دسترس هستند و استفاده از آن ها آسان هستند. ميزان ترافيك ناشي از دستگاه هاي تلفن همراه همچنان در حال افزايش است و به احتمال زياد براي مدت طولاني افزايش خواهد يافت.

اگر قصد داريد كه تعداد زيادي از افراد بر روي وبسايت شما كليك نمايند بهتر است از شرايط مناسب بهره مند شويد و قابليت ريسپانسيو را بر روي سايت خود پياده سازي نماييد. طراحي واكنشگرا يكي از الزامات براي وبسايت شما مي باشد كه مي تواند مخاطب زيادي را به سمت خود جذب نمايد.

دارا بودن گواهينامه ها
گواهي هاي معتبر مي تواند به عنوان يك ابزار بازاريابي كاملاً موثر باشد. به اين منظور كه دوست دارند تا بازخورد تجربيات افراد ديگر در مورد يك محصول يا خدمات خاص اعتماد كنند. بنابراين يك گواهي خوب مي تواند افراد را به خريد آنچه مي فروشيد خواه يك محصول يا خدمات و يا ايده باشد ترغيب كند.

سعي كنيد از گواهي هايي استفاده نماييد كه جلب توجه بسياري انجام شود و به درستي صحت عملكرد شما را نشان دهد. البته سعي نكنيد كه از نسخه جعلي آن بهره ببريد كه مي تواند نتيجه عكس به همراه داشته باشد.

FAQ
مردم هميشه يك سري سوالات در مورد سايت شركتي شما خواهند داشت. اين سوالات مي تواند در محصول و يا فعاليت شركت و همچنين در عملكرد سايت شما باشد. بنابراين نياز است تا به بيشترين و مهم ترين سوالات در اين حوزه پاسخ دهيم. به احتمال زياد، بيشتر مشكلات و نگراني ها حول همان مسائل مي چرخند.

آدرس مناسب وب
آدرس مناسب براي وبسايت جزو اساسي ترين موضوعات بوده و بايد تمامي اصول مربوط به استاندارد بودن را رعايت كنيم. شما نمي خواهيد آدرس وب شما چيزي باشد كه مشتريان هرگز نتوانند آن را به خاطر بياورند. هنگام انتخاب يك نام دامنه، كلمات كليدي را انتخاب كنيد كه براي شما و كسب وكارتان مهم است. اين مهم است زيرا نام دامنه شما در نتايج موتور جستجو تأثير مي گذارد.

آمار بازديدكنندگان
وبسايت شركتي به عنوان يك سرگرمي ايجاد نمي شوند. آن ها اكثراً به منظور افزايش ديد و دستيابي به مشتريان بالقوه بيشتر هستند. بنابراين بسيار مهم است كه آماري از تعداد بازديدكنندگان از سايت داشته باشيد. قبل از اينكه هر گونه سرمايه گذاري داشته باشيد اغلب بهتر است نتيجه مورد انتظار را بدانيد.

نتيجه گيري
سايت شركتي راه جديدي براي پيشبرد اهداف شركت مي باشد كه شما نيز مي توانيد از آن به عنوان يكي از موثرترين استراتژي ها براي دستيابي به خواسته هاي خود بهره ببريد. اما آيا همه اين وبسايت هاي مربوط به شركت به موفقيت دست مي يابند. خيلي واضح است كه شما در صورتي كه نسبت به ديگر شركت هاي هم حوزه خود داراي خصوصيات مثبتي باشيد مي توانيد برتر بودن خود را اثبات نماييد. به عبارتي بايد ويژگي هاي مثبت را در سايت خود پياده سازي نماييد و رعايت كردن آن ها جزو الزامات موفقيت حساب مي شود.

سودآورترين شركت ها در فضاي اينترنت حضور داشته و سعي مي كنند در آن بهترين باشند. بازديدكنندگان وبسايت نيز در پي جستجو در اينترنت به اين نتيجه دست خواهند يافت كه كدام يك از وبسايت هاي شركتي مي توانند بهترين گزينه باشند و براي دست يابي به خواسته مدنظر خود به آن مراجعه مي كنند. اگر طراحي سايت شركتي انتخاب شده، آن خواسته مورد نظر را جوابگو نباشد كاربر نيز به سرعتي از وبسايت ورودي خارج خواهد شد و به گزينه ديگري فكر مي كند.

در صورتي كه درك مناسبي از مخاطبان داشته باشيد و خود را در زمان طراحي سايت جاي آن ها قرار دهيد به صورت ويژه مي توانيد پيشرفت نماييد. بهترين نوع بازاريابي بوده و مي تواند در محبوبيت نسبت به مخاطبان نيز بسيار موثر باشد و بهترين روش براي ورود به گزينه هاي مدنظر مخاطب شود. تاكتيك هاي متنوعي در اين رابطه وجود دارد و از اين بابت مي توانيد به صورت موثر مشتريان خود را با طراحي سايت حرفه اي جذب نماييد.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۶:۰۹ توسط:upweb موضوع: نظرات (0)

نكات طراحي رابط كاربري وب سايت

نكات طراحي رابط كاربري وب سايت
براي خلق يك تجربه كاربري روان، ساده و به معناي واقعي كلمه خارق‌العاده، نكته‌هاي زير را به ذهن بسپاريد:
كاربران طراحي سايت ارزان حرفه اي را بشناسيد
اصولا در حوزه خدمات ديجيتال ماركتينگ همه چيز حول محور “كاربر” و مشتري” مي‌گردد؛ در طراحي سايت فروشگاهي رابط كاربري وب سايت هم همينطور است.

پيش از هرگونه اقدامي بايد بدانيد كاربران شما چه كساني هستند. از تمام اطلاعات جمعيت‌ شناختي يا دموگرافيكي كه انواع ابزارهاي تجزيه و تحليل در اختيارتان قرار مي‌دهند، استفاده كنيد. اما مهمتر از آن، جواب سوالات زير را دقيقا مشخص كنيد:

مشتريان من به چه چيزي نياز دارند؟
چه چيزي مانع رسيدن آنها به اهدافشان مي‌شود؟
براي رسيدن به اين سطح از همدلي، بايد:

آماري كه داريد را به دقت تجزيه و تحليل كنيد؛
افرادي كه از وبسايت شما استفاده مي‌كنند را بشناسيد، و با آنها صحبت كنيد؛
ببينيد آنها از محصول شما (و حتي ديگران) چگونه استفاده مي‌كنند؛
و از آنها سوالات عميق‌تري از “نظرتون راجع به اين طرح چيه؟” بپرسيد.
بعد از شناسايي اهداف مشتري‌ها و چالش‌هايي كه براي رسيدن به آن دارند، بهتر متوجه خواهيد شد كه بايد چكار كنيد تا طراحي رابط كاربري وب سايت شما خواسته‌هاي آنها را برآورده كند.

پيشنهاد: فقط به دانستن «خواسته‌هاي» كاربران‌تان راضي نشويد! عميق‌تر بررسي كنيد، و ببينيد به چه چيزي «نياز» دارند. به هر حال، خواسته‌ها از نيازها نشات مي‌گيرند. اگر بتوانيد نياز عميق كاربر را برطرف كنيد، خواسته‌ها و الزامات اساسي آنها را همزمان برطرف خواهيد كرد.
نحوه استفاده از طراحي رابط كاربري وب سايت را مشخص كنيد
قبل از طراحي UI وبسايت، بايد نحوه استفاده افراد از آن را مشخص كنيد. با رواج هرچه بيشتر دستگاه‌هاي لمسي، اين موضوع مهمتر از چيزيست كه تصور مي‌كنيد.

افراد از وبسايت‌ها و برنامه ها به دو روش كلي استفاده مي‌كنند:

مستقيم؛ مثل ضربه زدن (تپ كردن) روي يك دكمه، كشيدن صفحه به چپ و راست، كشيدن و رها كردن آيتم‌ها با نوك انگشت
غير مستقيم؛ مثل اشاره و كليك با ماوس، استفاده از كليدهاي ميانبر، تايپ كردن، كشيدن روي Wacom
اينكه كاربران شما بيشتر چه افرادي هستند و از چه دستگاه‌هايي استفاده مي‌كنند، تاثير مهمي روي طراحي رابط كاربري وب سايت شما مي‌گذارد.

مثلا اگر درحال طراحي UI براي افراد مسن يا افرادي با شرايط خاص فيزيكي هستيد، زياد روي حركات دقيق با انگشت‌ها مانور ندهيد. يا اگر كاربران شما بيشتر نويسند‍ه يا برنامه‌نويس هستند، فراموش نكنيد كه آنها اكثرا پاي سيستم مي‌نشينند و از صفحه كليد بيشتر از ماوس استفاده مي‌كنند.

انتظارات را تعيين كنيد
تعامل با سايت شما براي كاربر نتايج و عواقبي به همراه دارد؛ حالا اين نتيجه مي‌تواند پرداخت هزينه باشد، پاك كردن تمام اطلاعات يا … و قاعدتا هرجا كه عواقبي وجود دارد، اضطراب هم هست.

بنابراين، در طراحي رابط كاربري وب سايت مطمئن شويد كه كاربران دقيقا مي‌دانند پس از كليك روي اين دكمه يا آن گزينه دقيقا چه اتفاقي مي‌افتد. با تكنيك‌هاي طراحي، پاپ‌آپ يا متني كوتاه مي‌توانيد اينكار را انجام دهيد.

با طراحي:
برجسته كردن دكمه مربوط به اقدام مدنظر
استفاده از يك نماد به‌طور گسترده (مثلا سطل زباله براي دكمه حذف، علامت بعلاوه براي افزودن چيزي، يا ذره‌بين براي جستجو) در تركيب با كپي يا همان متن
انتخاب رنگ با معني مناسب (مثلا سبز براي دكمه “تاييد” و قرمز براي “توقف” (هرچند حالت حرفه‌اي‌تر اين است كه اين دكمه را تا حدودي نامرئي كنيد)
با متن:
انتخاب كلمات واضح و شفاف براي دكمه‌ها
درج متن‌هاي كوتاه ترغيب و تشويق‌كننده در بخش‌هاي خالي
نمايش هشدارها و درخواست براي تاييد
نكته: براي اقداماتي با عواقب جبران‌ناپذير، مانند حذف دائمي چيزي، منطقي است كه از كاربرها بپرسيد آيا مطمئن هستند يا نه.
در طراحي UI وب سايت، اشتباهات كاربر را پيش‌بيني كنيد
اصولا دو راه براي جلوگيري از اشتباه كاربران هنگام تعامل با رابط كاربر وجود دارد:

همان اول كار از بروز آنها اشتباه كنيد؛
يا اينكه راهي براي رفع آنها بعد از وقوع اشتباه به كاربر ارائه دهيد.
تكنيك‌هاي زيادي در طراحي رابط كاربري وب سايت براي جلوگيري از اشتباهات وجود دارد. مثلا:

تشخيص اشتباه بودن آدرس ايميل توسط خود فرم‌ها؛
تا زماني كه همه فيلدها را پر نشوند، دكمه‌ها غيرفعال مي‌مانند؛
پاپ‌آپ‌هايي كه از كاربر مي‌پرسد “آيا مي‌خواهيد سبد خريدتان را رها كنيد؟” (بله، تخفيف شگفت‌انگيزتون فقط ۲ هزارتومن از كل مبلغ كم كرد)؛
و …
پيش‌بيني از تلاش براي رفع آنها به شدت به بهبود تجربه كاربرها كمك مي‌كند. البته، گاهي هم بايد بگذاريد كاربر اشتباه كند. اينجاست كه پيام‌هاي خطاي دقيق وارد عمل مي‌شوند.

هنگام نوشتن پيام‌هاي خطاي طراحي رابط كاربري وب سايت تان، مطمئن شويد كه آنها دو كار را انجام مي‌دهند:

مشكل را توضيح مي‌دهند.
نحوه برطرف كردن آن را توضيح مي‌دهند.
براي مواردي كه لزوما خطاي كاربر محسوب نمي‌شوند نيز مي‌توانيد از همين استراتژي استفاده كنيد. مثلا اگر چيزي را حذف كند، اما امكان بازيابي آن وجود دارد، چنين پيامي را به او نمايش دهيد: “هميشه مي‌توانيد موارد حذف‌شده را با رفتن به سطل زباله و كليك روي گزينه بازيابي برگردانيد”

نكته: اصل پيش بيني خطاي كاربر را اصل پوكايوكه (poka-yoke) مي‌نامند؛ يك اصطلاح ژاپني كه معمولا “خطاناپذيرسازي” ترجمه مي‌شود.
سريعا به كاربران بازخورد دهيد
در دنياي واقعي، محيط به ما بازخورد مي‌دهد. صحبت مي‌كنيم و ديگران (معمولاً) پاسخ مي‌دهند؛ سگي را نوازش مي‌كنيم و او دمش را تكان مي‌دهد و …

اما رابط‌هاي ديجيتالي كار خاصي نمي‌كنند. در نتيجه ما نمي‌فهميم آيا همه‌چيز خوب است؟ بايد صفحه را رفرش كنيم؟ سيستم را ري‌استارت كنيم؟ يا آن را از پنجره به بيرون پرت كنيم؟

پس در طراحي رابط كاربري وب سايت حتما از المان‌هايي مانند انيميشن بارگذاري، نوار پيشرفت، تغيير حالات دكمه‌ها و چنين چيزهايي استفاده كنيد. فقط مطمئن شويد كه همه چيز سريع اتفاق مي‌افتد. حدود ۳ ثانيه عدد معقولي به نظر مي‌رسد.

نكته: اگر صفحه‌اي زير ۵ ثانيه بارگذاري مي‌شود، از نوار پيشرفت استفاده نكنيد. اين المان در واقع باعث مي‌شود كاربر فكر كند بايد زمان بيشتري را منتظر بماند.

به محل و اندازه المان‌هاي طراحي رابط كاربري وب سايت دقت كنيد
قانون فيتس يا Fitts، اصل اساسي تعامل انسان و كامپيوتر (HCI) مي‌گويد:

“زمان دستيابي به هدف تابعي از فاصله و اندازه هدف است”
به عبارت ديگر، هرچه چيزي نزديكتر يا بزرگتر باشد، سريعتر مي‌توانيد مكان‌نما يا انگشت‌تان را روي آن قرار دهيد.

مشخصا اين قانون در طراحي رابط كاربري وب سايت كمك زيادي مي‌تواند به ما بكند؛ مخصوصا در اين سه مورد:

دكمه‌ها و ساير “كليك تارگت‌ها” (مثل آيكن‌ها و نمادها) را آنقدر بزرگ كنيد كه به راحتي قابل مشاهده و كليك باشند. اين نكته را به ويژه هنگام طراحي ليست‌ها و منوها در ذهن داشته باشيد، تا كاربر با يك تپ همزمان سه گزينه را با هم انتخاب نكند.
دكمه‌هاي مربوط به رايج‌ترين اقدامات را بزرگتر و برجسته‌تر كنيد.
ناوبري (و ساير عناصر بصري متداول مانند بخش جستجو) را در گوشه‌هاي صفحه قرار دهيد. اينكار دقت را تا حد قابل توجهي افزايش مي‌دهد.
همين‌طور كه به محل قرارگيري و اندازه المان‌ها در طراحي رابط كاربري وب سايت فكر مي‌كنيد، مدل تعامل را در نظر داشته باشيد. اگر سايت شما به جاي پيمايش عمودي به پيمايش افقي احتياج دارد، به اين فكر كنيدكه كجا و چگونه كاربران را به اين تعامل غيرمعمول هدايت كنيد.
استانداردها را ناديده نگيريد
گاهي طراحان بسيار خلاق UI تصميم مي‌گيرند همه چيز را از اول طراحي كنند؛ ايده‌اي كه هميشه بهترين نيست. اما چرا؟

چون يك نسخه بازسازي‌شده از يك تعامل يا UI آشنا “بار شناختي” را به فرايد تعامل اضافه مي‌كند؛ اين باعث مي‌شود كاربران درباره فرايندي كه قبلا ياد گرفته‌اند، دوباره فكر كنند. بي‌دليل نيست كه چرا نوار منوي Google Docs تقريبا همه گزينه‌هاي مشابه Microsoft Word قبل از ويستا را دارد.

فراموش نكنيد كه در طراحي رابط كاربري وب سايت، مي‌توانيد چرخ را به هر شكلي كه مي‌خواهيد دوباره اختراع كنيد؛ اما به شرطي كه واقعا آن را بهبود دهيد.
يادگيري رابط كاربري‌تان را ساده كنيد
همه‌مان مي‌دانيم كه هرچه چيزي ساده‌تر باشد، به خاطر سپردن آن در حافظه كوتاه مدت آسان‌تر است. پس تعداد چيزهايي كه كاربر بايد براي استفاده مداوم و موثر از رابط كاربري‌تان بداند را محدود كنيد.

اين ايده با قانون حفظ پيچيدگي تسلر (Tesler’s Law) هم مطابقت دارد. اين قانون مي‌گويد:

“طراحان UI بايد تا حد امكان رابط كاربري خود را ساده كنند”
اين مي‌تواند به معناي پنهان كردن پيچيدگي‌ها پشت يك رابط كاربري ساده باشد.

يك مثال معروف از عدم رعايت اين قانون در محصول، Microsoft Word است. بيشتر ما معمولا از تب اول ورد استفاده مي‌كنيم، اما برخي افراد به تب‌هاي ديگر هم سرك مي‌كشند و هزار كار ديگر با اين برنامه قدرتمند مي‌كنند.

اين منجر به “افشاي پيش‌رونده” (Progressive Disclosure) مي‌شود؛ مفهومي كه براساس آن، ويژگي‌هاي پيشرفته يك وبسايت/برنامه به يك UI ثانويه سپرده مي‌شود.

اين اتفاقي است كه آن را در طراحي رابط كاربري وب سايت و صفحه اصلي انها زياد مي‌بينيم؛ متن‌هاي كوتاهي كه ويژگي‌هاي يك محصول يا پكيج‌هاي خدماتي را مختصر توضيح مي‌دهند، و به صفحات فرود مفصل‌تري لينك مي‌دهند.

اين كار براي طراحي UI نسخه موبايل هم عالي است؛ جايي كه ناوبري قوي هميشه يك چالش جدي محسوب مي‌شود.

تصميم‌گيري را براي كاربرها ساده كنيد
بسياري از سايت‌ها به طرز زننده‌اي با فرياد بنر و پاپ‌آپ درحال خراش گوش‌هاي ما هستند. هنوز مطلب يك سايت درست و حسابي باز نشده است كه از ما مي‌خواهد در خبرنامه‌اش عضو شويم، پكيج فوق‌العاده‌اش را بخريم و …

به جاي اينكه شما هم در طراحي رابط كاربري وب سايت خود دچار اين سندروم شويد، از قانون هيكس (Hicks’ Law) استفاده كنيد. طبق اين قانون:

“هرچه گزينه‌هاي UI بيشتري به كاربر نمايش دهيد، تصميم‌گيري براي آنها سخت‌تر مي‌شود”
اين تقريبا روي هر چيزي كه طراحي مي‌كنيد تاثير مي‌گذارد:

لي اوت يا طرح‌بندي كلي
منوهاي ناوبري
صفحات قيمت‌گذاري
صفحه اصلي بلاگ
قالب محتواها
اين ليست همچنان ادامه دارد؛ اما نتيجه ثابت است: هرچه طراحي رابط كاربري در طراحي سايت املاك شما ساده‌تر باشد، كاربران سريعتر و راحت‌تر تصميماتي مدنظر شما را مي‌گيرند. دقيقا به همين دليل است كه صفحات فرود و ايميل‌هاي غيرخبرنامه‌اي بايد كمترين تعداد CTA را داشته باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۴:۰۹ توسط:upweb موضوع: نظرات (0)

طلا فروشي آنلاين تايتوك

طلا فروشي آنلاين تايتوك
طلا فروشي آنلاين و سايت‌هاي طلا و جواهر به عنوان يكي از راه‌هاي ارتباطي و خريداري اين محصولات بسيار مورد توجه قرار گرفته‌اند. بسياري از مشتريان در حال حاضر به جاي رفتن به فروشگاه‌هاي طلا، به سايت‌هاي طلا فروشي آنلاين مراجعه مي‌كنند تا به راحتي و با قيمت‌هاي رقابتي اقدام به خريد طلا كنند. در ادامه به بررسي برخي از مزايا و معايب خريد طلا آنلاين و نكاتي كه بايد در نظر گرفته شوند پرداخته مي‌شود.

مزاياي خريد طلا آنلاين: ۱- انتخاب گسترده: در سايت‌هاي طلا و جواهر آنلاين مي‌توانيد از انواع طلاهاي مختلف از جمله طلاهاي سفيد، زرد و يا سه رنگ انتخاب كنيد. ۲- قيمت رقابتي: به دليل اينكه فروش آنلاين كمترين هزينه‌هاي مرتبط با فروشگاه‌هاي فيزيكي را دارد، طلا فروشي آنلاين معمولاً قيمت‌هاي بسيار رقابتي ارائه مي‌دهند. ۳- راحتي خريد: در خريد آنلاين نيازي به سفر به فروشگاه طلا و صرف زمان و انرژي نداريد. در هر زمان كه براي خريد طلا در دسترس هستيد، مي‌توانيد به يكي از سايت‌هاي طلا فروشي آنلاين مراجعه كنيد و خريد خود را انجام دهيد.

معايب خريد طلا آنلاين: ۱- نداشتن فيزيكي محصول: يكي از معايب خريد آنلاين اين است كه شما محصول را قبل از خريد نخواهيد ديد و لمس كرد. براي برخي از مشتريان، اين م

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۷:۳۷ توسط:upweb موضوع: نظرات (0)

بادكنك آرايي و گل آرايي با سوراتم

بادكنك آرايي و گل آرايي با سوراتم
بادكنك آرايي و گل آرايي از موارد مهمي هستند كه در تشريفات و مجالس بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين دو عنصر مي‌توانند به طرح و ديزاين مراسم شما كمك بسياري كنند و به تداوم و همچنين زيبايي تشريفات شما كمك مي‌كنند. در زير به برخي از مواردي كه بايد در نظر گرفته شوند تا بادكنك آرايي و گل آرايي شما بهترين نتيجه را بدهند، اشاره مي‌كنيم:

موضوع: قبل از هر چيزي بايد به موضوعي كه مي‌خواهيد مراسم خود را بر اساس آن طراحي كنيد، فكر كنيد. مثلاً اگر شما يك مراسم عروسي با موضوع ساحلي داريد، بايد با استفاده از رنگ‌هاي روشن و ابزارهايي مانند بادكنك‌هاي آبي و سبز و داشتن گل‌هاي با رنگ‌هايي همچون صورتي و سفيد، يك ديزاين زيبا براي مراسم خود ايجاد كنيد.

رنگ‌ها: انتخاب رنگ‌هاي مناسب بسيار مهم است. بايد مطمئن شويد كه رنگ‌هاي انتخابي شما با هم هماهنگ هستند و به شكلي متعادل با يكديگر تركيب شده‌اند. همچنين بايد به توجه كنيد كه رنگ‌هاي انتخابي با موضوع مراسم شما هماهنگ باشند.

نوع بادكنك‌ها: بادكنك‌ها مي‌توانند از نوع‌هاي مختلفي باشند. براي مثال بادكنك‌هاي شفاف و شكل دار، بادكنك‌هايي با پرينت‌هاي مختلف و يا بادكنك‌هاي ساده با رنگ‌هاي مناسب مي‌توانند به تزيين مراسم شما كمك كنند.

بادكنك آرايي و گل آرايي و ديزاين تشريفات و مجالس به عنوان يكي از اصلي‌ترين عوامل جلب توجه در مجالس و تشريفات، اهميت بسياري دارند. در اين مقاله به بررسي نحوه انجام بادكنك آرايي و گل آرايي و ديزاين تشريفات و مجالس، بهترين روش ها و نكات مهم اشاره مي كنيم.

بادكنك آرايي:
بادكنك آرايي يكي از رايج‌ترين روش هاي تزيين مجالس و تشريفات است. در بادكنك آرايي از بادكنك هاي رنگي و متنوع استفاده مي شود تا تزيينات مختلفي را ايجاد كند. براي انجام بادكنك آرايي بهتر است از بادكنك هاي با كيفيت و مقاوم استفاده كنيد. همچنين، مهارت در بستن بادكنك ها براي ايجاد طرح هاي خلاقانه و متفاوت بسيار مهم است. براي افزايش جذابيت بادكنك آرايي، مي توانيد از رنگ هاي مختلف و نمادهاي متنوعي مانند شكلات، گل، تندرستي و غيره استفاده كنيد.

گل آرايي:
گل آرايي يكي از زيباترين و مورد علاقه ترين روش هاي تزيين مجالس و تشريفات سوراتم است. گل ها به عنوان نماد عشق، زيبايي، خوشبويي و طبيعت در ميان مهمانان ايجاد حس خوبي مي كنند. براي انجام گل آرايي بهتر است از گل هاي تازه و متنوع استفاده كنيد. همچنين بايد به انتخاب رنگ هاي مناسب گل ها و نوع سبد يا وسيله اي كه براي گل ها استفاده مي شود توجه كنيد. گل هاي كوچك مي توانند براي تزيين ميز، صندلي ها،

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۶:۵۲ توسط:upweb موضوع: نظرات (0)

عكاسي صنعتي و عكاسي معماري با مجيد پناهي جو

عكاسي صنعتي و عكاسي معماري با مجيد پناهي جو
عكاسي صنعتي:

عكاسي صنعتي به عكاسي اشياء صنعتي مانند ماشين‌آلات، ابزارهاي صنعتي و محيط‌هاي كاري مي‌پردازد. در اين نوع عكاسي از دقت بالايي براي ثبت جزئيات و ويژگي‌هاي فني مورد نظر استفاده مي‌شود. عكاسي صنعتي اغلب براي نمايش و معرفي محصولات و خدمات صنعتي در بروشورها، تبليغات، سايت‌هاي وب، كاتالوگ‌ها و غيره استفاده مي‌شود. از ديگر كاربردهاي عكاسي صنعتي مي‌توان به ثبت تصاوير پروژه‌هاي ساختماني، فرآيندهاي توليد، مونتاژ و اجزاي مختلف ماشين‌آلات اشاره كرد.

عكاسي معماري:

عكاسي معماري به عكاسي ساختمان‌ها، فضاهاي داخلي و خارجي ساختمان‌ها، طراحي دكوراسيون داخلي و بيروني ساختمان‌ها و مناظر طبيعي اطراف آن‌ها مي‌پردازد. در اين نوع عكاسي به طرح‌ها و جزئيات فني ساختمان‌ها، طراحي‌هاي دكوراسيون داخلي و بيروني، نورپردازي، طراحي‌هاي لندسكيپ و فضاهاي سبز، مواد ساختماني و غيره توجه مي‌شود. اين نوع عكاسي اغلب براي نمايش پروژه‌هاي ساختماني براي جذب مشتري و نمايش دادن توانمندي‌هاي يك معمار يا شركت معماري مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از ديگر كاربردهاي عكاسي معماري مي‌توان به استفاده در مجلات معماري، وبسايت‌هاي معماري، مسابقات معماري و نمايشگاه‌هاي معماري اشاره كرد.

منبع : عكاس مجيد پناهي جو

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۵:۲۸ توسط:upweb موضوع: نظرات (0)

وكيل ملكي در دعاوي حقوقي و كيفري

وكيل ملكي در دعاوي حقوقي و كيفري
وكيل پايه يك دادگستري ملكي مربوط به اموال غير منقول تخصص دارد. حرفه وكالت مستلزم دانش، تجربه و تخصص است علي الخصوص در پرونده ها و موضوعات ملكي كه گاهي پيچيدگي هايي وجود دارد كه تنها وكيل ملكي با تجربه مي تواند كمك كند. وكيل ملكي به تمامي قوانين و آيين نامه هاي ثبت، اشراف داشته و بنا به تجربه اي كه دارد تمامي جوانب پرونده را سنجيده و پس از آن اقدام به دفاع از موكل مي نمايد.

بهترين وكيل ملكي مي‌داند مبناي ارزش معاملاتي املاك چيست و كجا ماده 100 قانون شهرداري و يا تبصره هاي آن كابرد دارد و كجا ماده 64 قانون ماليات هاي مستقيم؛ لذا زمان مناسبي را براي ابراز ادله هاي خود و اظهارات خود در نظر مي­گيرد تا حق موكلش به علت استفاده نابجا ضايع نگردد. چگونگي و نحوه طرح دعوا از اهميت بالايي برخوردار است و در روند دادرسي در تعيين محدوده حقوق اصحاب دعوي اثر اساسي دارد، بنابراين براي اينكه دعوا در روند و مراحلش دچار مشكل ناخواسته ناشي از بي تجربگي نباشد، ضروري است كه موضوعات و دعاوي ملكي، را فردي بررسي، برنامه ريزي و رسيدگي نمايد كه در اين دعاوي متخصص و با تجربه باشد. براي مثال وقتي شخصي ملك ديگري را تصرف مي كند اين وكيل ملكي متخصص است كه بايد تشخيص دهد كه دعواي حقوقي تصرف عدواني را مطرح كند يا كيفري

 

وكيل ملكي تهران
دعاوي ملكي عنواني براي مجموعه اي از دعاوي است كه به نوعي به موضوع ارتباط بين اموال غير منقول و انسان مربوط مي شوند. اموال غير منقول به اموالي گفته مي شوند كه امكان جابجايي و نقل مكان ندارند از جمله زمين، خانه و …

مواردي كه وكيل ملكي در آن تجربه دارد:
راي دادگاه هاي بدوي و تجديدنظر
راي اصراري
نظريه هاي مشورتي
راي وحدت رويه
نمونه دادخواست و معرفي دعوي
نشست هاي قضايي
راي شعب ديوان عالي كشور
علاوه بر تمام موارد گفته شده در پرونده هاي ملكي در ابتدا يك وكيل ملكي مي بايست در خصوص تنظيم قرارداد و قوانين مربوط به آن تسلط كافي داشته باشد . زيرا رابطه نزديك اين دو و نيازي كه وكيل ملكي به خواندن تخصصي قرارداد دارد، غير قابل انكار است.

بعضي از اموري كه بهتر است صرفا توسط وكيل امور ملك به آن رسيدگي شود، شامل:

الزام به تنظيم سند رسمي، تقسيم ملك مشاع | وكيل مجرب املاك مشاعي، خلع يد، رفع مزاحمت از ملك، تصرف عدواني (توسط وكيل تصرف عدواني) ،افراز ملك، مطالبه اجرت المثل ايام تصرف، تخليه املاك استيجاري مشمول قانون ۵۶ و ۷۶، تائيد فسخ معامله، مطالبه وجه التزام قراردادي، ابطال قرارداد اجاره، تعديل اجاره بها، الزام به تحويل مبيع، الزام به اخذ پايان كار و ساير دعاوي ملكي

 

مزاياي بهره‌گيري از وكيل ملكي
آيا مي دانيد سرقفلي غير از حق كسب و پيشه است و ارزش ريالي آنها در يك مغازه واحد يكي نيست و براي واگذاري سرقفلي بايد سند صلح در دفاتر اسناد رسمي تنظيم گردد..! 
آيا مي دانيد وفق مقررات قانوني نقل وانتقل سرقفلي ملك از طريق تنظيم سند صلح در دفاتر اسناد رسمي امكان پذير است و در اين صورت خريدار جديد (سرقفلي)،  قائم مقام مستاجر قبلي مي شود و ملزم است اجاره بها، به مالك ملك بپردازد ..؟
آيا ميدانيد در اجاره نامه هاي قديمي كه در آن سرقفلي به مستاجر منتقل نشده باشد و حسب مورد ايجاد حق كسب وپيشه براي مستاجر مي شود، كه علي الاصول بدون موافقت مالك قابل نقل و انتقال نيست ..!
آيا ميدانيد حق زارعانه منحصر به هر كار كشاورزي است و مفهوم حق زارعانه فقط منحصر به كشت گندم و جو نيست؟ زيرا حق زارعانه ناشي از سعي و تلاش زارع در ملك مورد تصرف است و اين حق اعم از اين كه كشاورز گندم بكارد يا غرس درخت نمايد .
آيا مي دانيد قبل از تقسيم ماترك هر يك از وراث مي تواند دادخواست خلع يد بر عليه ورثه اي كه ملك در تصرف وي است، به دادگاه ارائه دهد و الزام ورثه متصرف را به خلع يد از دادگاه بخواهد زيرا هر ورثه به ماخذ حصه ارثي مالك است و حق طرح و اقامه دعوا بدينگونه را دارد.
آيا مي دانيد هر گاه در وكالتنامه اي اين عبارت تصريح شود ( معامله با خود و اخذ ثمن يا قيمت مورد معامله ) اين عبارت صرفا به اين معنا نيست كه وكيل مي تواند ثمن معامله را به نفع خود تصاحب كند، زيرا در صورتي مي تواند ثمن معامله را به نفع خود تصاحب كند كه در وكالتنامه چنين قيد شود ( اخذ ثمن ولو به نفع خود ).
آيا مي دانيد خواسته خلع يد در دعوايي، مستلزم اين نيست كه قبلا درخواست كننده (ورثه) مي بايستي حصه اش را معين نمايد و به عبارت بهتر تقسيم تركه شده باشد … زيرا با ثابت بودن مالكيت مورث و سهيم بودن(ورثه) دادخواست قابليت استماع را در محاكم را دارد .
آيا ميدانيد اگر در ساختماني شخصي كه در طبقه اول ساكن است در قسمت نورگير( حياط خلوت) حق ندارد آن را مسقف نمايد و اگر چنين استدلال نمايد : چون مسقف كردن قسمت هم كف ملك براي ساكنان طبقات بالا، مزاحمتي ايجاد نمي كند و به اين روند ادامه دهد، در اين صورت بقيه ساكنين مي توانند در رفع آن بكوشند و اين اعتراض از طريق كميسيون مربوطه شهرداري محل ملك رسيدگي مي شود و شهرداري مالك طبقه همكف را ملزم مي نمايد كه وضعيت نورگير اعاده به وضع سابق نمايد .
آيا مي دانيد اگر مالك ملكي ابتدا با سند عادي ملك خود را به ديگري بفروشد وسپس با در دست داشتن اسناد رسمي ملك، از طريق بانك، وام بگيرد و آن ملك را در بانك وثيقه گذارد، در اين صورت از منظر قانوني افعال او موجد پيگيري خريدار بر عليه او به اتهام كلاهبرداري مي شود. زيرا فروشنده، مال ديگري را به گرو گذاشته است.
آيا مي دانيد در بزه انتقال مال غير، صرف علم به مال غير سوء نيت وي مفروض است و نيازي به اثبات آن نيست بلكه اين متهم است كه بايد عدم سوء نيت خود را به اثبات برساند .
و…

در مورد مشاوره حقوقي راي مثبت بيشتر بدانيد.
 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۴:۱۰ توسط:upweb موضوع: نظرات (0)